13. joulukuuta 2011

voihan pepparkaka!!

Ostettiin ikeasta myös sellanen valmiks leivottu, koottava ja koristeltava piparitalo. Rupesin sitä tekemään ja sainkin sen jo hyvälle mallille, mut kuinka ollakkaan mä kovin malttamattomana ajattelin sen kuivuneen ja mitä tapahtuikaan? No tietenkin se meni ja lötsähti koko talo! Eikä se ees riittänyt, vaan sen piti myös mennä rikki.. Sillon ajattelin etten varmana tee sitä loppuun, mut teinhän mä kuitenkin, korjasin seinät ja tyytyväinen olen! Siitä tuli ihan hyvä! Toi kuorrute on sillein et munan valkuinen ja n. 4.5 dl tomusokruu ja muutama tippa sitruunamehuu. Kun toi kuivuu niin menee ihan kivikovaks. Meinasin eka tehdä sillä kuumalla sokerilla, mut se maistuu pahalle. En oo koskaan ennen onnistunu tekee oikeen näköstä taloo ja nyt oon ylpee ittestäni! Mua kyllä tekismieli tehdä vielä tollanen kokonaan ite.. Pitää kattoo jaksanko tahalleen rassata mun hermojani ja yrittää saaha aikaan kokonaan made in ronja talon.

 







<3 ronja

ps. mistä saisin joulumielen? Kaikki keinot on jo käytetty: lahjoja paketoinu, pipareja ja torttuja leiponu, kuunnellu joululauluja, ulkona lunta, jouluruoat aluillaan.. mitä vielä? Kaipaan epätoivoisesti neuvoja!

7 kommenttia:

Anonyymi kirjoitti...

kannattaa kattella joulusii kuvii ja aatella jouluaattoo ja kaikkee mikä vähänkään liittyis jouluun, sillä mää ainakin sillä sain joulumielen itelleni ainakin jonkilaiseksi... (:

ronja kirjoitti...

anonyymi: kiitos! nyt lähti googlen kuvahakuun "joulu"! :)

Anonyymi kirjoitti...

oi ihana piparkakkutalo! :))

Emma kirjoitti...

millä oot pursuttanu tota kuorrutetta tohon taloon?:) tosi ihanan oot tehny!

ronja kirjoitti...

anonyymi: kiitos!

emma: laitoin ton mini grippi pussiin ja leikkasin ihan mini skidi reijän. Sellanen ohuempi pakaste pussi sillein löystyy ettei siitä tuu sellasta ohutta ja tarkkaa :)

Anonyymi kirjoitti...

Oii onko noi edellisen postauksen kuvan lasit ja tyynyt sun omaan kotiin :)

ronja kirjoitti...

Lasit on jo käytössä ja tyynytkin mun sängyssä. Tyynyt kyllä otan sit kun muutan :)