15. elokuuta 2011

RUOKAA

Tän postauksen aiuheutti mun rakkaus ruokaan.. Oon ollu nyt reilu viikon sellasella vähän terveellisemmällä ruoalla ja karkkilakossa. Mutta nyt menin kattoo jotain ihana ruoka ohjelmaa ja mun ruokahalut heräs. Olinkin viisas ja keksin että voi "ruokkia" mun nälkää tekemällä tälläsen ruoka postauksen. Toivottavastti tää netti ruokinta auttaa, koska mulla on veto poikakaverin Mikaelin kanssa et kumpi pystyy vuoden loppuun mennessä laihdutaa 10kg. Aika iso urakka, mut ehkä mä onnistun.. Jotenkin.. JA tää toinen meni tilaa ostosteeveestä sellasen vatsalihaslaitteen.. Tiedän tän vedon voittajan..



Tykkään käydä syömässä sellasissa vähän hienommissa paikoissa, kun joku mäkkäri. Ruoan taso siellä on mikä on.. oon nähny jotain dokumentteja et miten nugetit ja sellaset valmis lihapullat valmistetaan.. Sen jälkeen en ole kyllä niitä pahemmin syönyt. Niissä on käytetty kamaraa ja nahkaa ja suunnilleen koko eläin. YÄK!

Mä rakastan leipomista! Aaah kaikkia suklaa kuorrutteisia kakkuja ja piirakoita. Niitä ihania kermavaahdolla kuorrutettu kärtsäreitä ja kalori pommeja! Joskus innostun ja saatan leipoo päivässä montaakin eri leivonnaista. Nyt kun mulla on tää blogi, nii voin aina laittaa tänne kuvii ja ohjeita! :)

En voi edes sanoilla kuvailla mun rakkautta ruokaan. Enkä ymmärrä miten joku vois olla herkkulakossa pidempään ku viikon.. Oma herkkulakko kesti sen 4 päivää. Oon hulluna kaikkeen mikä on tehty oikeesta voista, kermasta ja juustosta. Suklaakin on aika heikkokohta.

Onneks mulla on vielä aikaa siihen 10 kg, nyt on lähteny 1.5kg.. ei naurata.. Jätän pois kaiken leipomisen ja herkuttelun, syön perus terveellistä kotiruokaa ja pyöräilen kouluun. Eiköhän se siitä.. Nii ja voishan sitä käydä kävelyllä tai lenkillä. 

Meille on tullut äitin kanssa tavaks ihan vähän aikaa sitten, et aina iltapalalla tai välipalalla tai ihan muuten vaan tehdään pyötään valmiita leipiä. Yks päivä tehtiin Mikaelin kanssa tälläsii leipii. Leiväks käy ihan mikä vaan ja väliinkin. Noissa on kalkkunaa välissä, se on kait aika rasvatonta ja terveellistä? Sen vastapainoks sitten vielä makua lisäämään+kaloreita laitetiin majoneesia ja pekonia. Tulee TÖRKEEN hyvää! I LOVE <3



 <3 ronja

10 kommenttia:

Anonyymi kirjoitti...

Nam, näyttääpäs herkulliselta ;) olisiko ohjetta tekeillä?

Anonyymi kirjoitti...

Voileipä! <3

ronja kirjoitti...

Anonyymi: Noi on tehty niistä esipaistetuista patongeista ja välissä juustoo, salaattia, kurkkua, tomaattia, kalkkunaleikettä, pekonia, voita ja majoneesia.
Ihan helppo tehdä ja mitä vaan voi laittaa väliin, eikä tarvii mitään ohjetta!

Anonyymi kirjoitti...

voi voi voi leipäminkä teit

ronja kirjoitti...

Anonyymi: arvaan kuka siellä kirjottaa! :DDd

Isabella kirjoitti...

ronjaa onks sul itellä sitä suklaa leivonta kirjaa minkä mulle annoit? (: ja sit ku toi "lakkos" loppuu ni sit voit leipoo ja laita sit tänne kuvia niistä sun leivoksistas!(; ps tää on kiva tää ulkoasu ja muutenki kiva blogi (:

ronja kirjoitti...

Joo on! Täytyy joo laittaa. Voisin kyl leipoo joku päivä :)

Anonyymi kirjoitti...

Saisko tänne sun poikaystävästäkin kuvia :)

Anonyymi kirjoitti...

10kg pois?! eihän susta tyttö hyvä jää jäljelle juuri mitään!:O varo, ettei liikaa lähe kiloja.

ronja kirjoitti...

Anonyymi: Täytyy laittaa joku kuvaa siitä Mikaelista :) Siitä löytyykin kuvia, kun se on mun ainainen kuvauskohde :D